Rekolekcje nie dla wszystkich, lecz dla tych co chcą

Dziękuję wszystkim za dar modlitwy w czasie moich rekolekcji. Wszystkim kobietom w dniu ich święta składam życzenia wielu łask i błogosławieństwa Bożego w każdej chwili podejmowanego obowiązku i odpoczynku.
Kilka słów na temat rekolekcji, w których uczestniczyłem. Thomas Merton mówi o pustyni w mieście, jako szczególnym miejscu ciszy w gwarze wielkiego miasta, chwili dla Boga w szybkim świecie konsumpcyjnym. Pójdę w trochę innym kierunku mówiąc o rekolekcjach Lectio Divina, pomimo tego, że to właśnie był taki czas specjalny dla Boga, w którym wszystko ważne spadło rangą do mało ważne w obliczu najważniejszej sprawy dla człowieka, jaką jest bliskość Boga. Był to czas ciszy zewnętrznej, po to abym mógł usłyszeć nieustannie mówiącego Boga do mnie. Był to szczególny czas przebywania w oazie życia, w której jest tylko jedna, jedyna studia Słowa Bożego, z której można czerpać bez ograniczeń, bez skrępowania. Był to dom, w którym Ojciec nieustannie czeka na mnie – syna marnotrawnego i cieszy się, gdy przybywam do Niego, nie zważając, w jakim jestem stanie duchowym jestem. /Nawiązuję oczywiście do przypowieści o Synu Marnotrawnym - Łk 15,11-32/. Był to czas, w którym mogłem usłyszeć i doświadczyć owego: CZEKAŁEM NA CIEBIE, CIESZĘ SIĘ, ŻE JESTEŚ. Doświadczyć na nowo nieustanną obecność Jezusa w moim życiu, które nie zawsze jest piękne i kryształowe, bo jest skażone grzechem i własnymi decyzjami nie zawsze udanymi. Całe rekolekcje o parte na Piśmie Świętym, tak jak ich nazwa mówi, polegają na słuchaniu Słowa Bożego zawartym w Piśmie Świętym, które tak personalnie i indywidualnie czeka na mnie. Gorąco polecam wszystkim. Jest to czas bardzo owocny i potrzebny w życiu. Z dala od hałasu wielkiego miasta i cywilizacji, z dala od komunikacji komórkowej i internetowej, tak jakby odcięty od tego wszystkiego w całkowitym milczeniu zewnętrznym i przy fachowej pomocy odczytywaniu Słowa Bożego w życiu, na co dzień, można dostrzec jak bardzo o mnie zabiega Bóg, który nigdy nie opuszcza, który z cierpliwością czeka nie negując mojej historii. Więcej na temat tych rekolekcji i wielu innych sesji możesz znaleźć na stronach Centrum Formacji Duchowej: http: //www.cfd.sds.pl/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Człowiek planuje Pan Bóg krzyżuje...

Jeśli tylko chcesz...

Warto rozmawiać – czyli prowadzić dialog